Salgsvilkår

Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter til privatkunder i Norge.

Generelt

Partene:

Selger:
CONFLUENT AS

Org. nr: 925 810 576MVA

(heretter «Confluent AS», «Supersko.no», «vi» eller «oss»).

Kjøper:
Den person som er oppgitt som kjøper (heretter deg, kunden eller du) i bestillingen. Kjøper må ha fylt 18 år for å handle på supersko.no.

Betaling

Betaling kan foretas med kort eller faktura. Vi har to betalingsalternativer som er valgt med tanke på at du som kunde skal handle trygt og enkelt.

Klarna Checkout: Med Klarna Checkout har du flere betalingsvalg. Du kan enten betale med det samme med kreditt- eller debetkort, eller vente til senere. Dersom du ønsker å betale senere kan du velge Klarna Faktura og fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Les mer om Klarna og deres vilkår.

Vipps: Vipps tilbyr enkel betaling med mobilen. Etter at du har fylt inn leveringsadresse og telefonnummer vil du bli sendt til Vipps-appen for å bekrefte kjøpet ditt, her kan du også velge hvilken konto du vil belaste. Les vilkårene til Vipps.

Hvis du bruker Vipps eller betalingskort gjennom Klarna blir du belastet i det ordren blir sendt fra oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid. Dersom du velger å betale med Klarna Faktura, sendes faktura først etter at varene har blitt sendt fra vårt lager.

I de tilfeller hvor tekniske feil eller lignende hos betalingsleverandør oppstår i kjøpsøyeblikket forbeholder vi oss retten til å allikevel registrere og gjennomføre ordren. I slike tilfeller vil faktura for kjøpet sendes ut av Confluent AS direkte, uten noen form for ekstra gebyrer tilknyttet kjøpet.

Ordrebekreftelse

Når du har lagt inn en ordre hos oss vil du straks motta en ordrebekreftelse på e-postadressen du oppga ved bestilling. Ordrebekreftelsen er å anse som at ordren har gått igjennom og at betalingen er blitt godkjent. Du må se over denne og gi oss beskjed umiddelbart om noe skulle være feil. Etter at ordren er sendt er det ikke mulig å endre adresse eller annen informasjon. Adressen må stemme for at pakken skal bli sendt riktig sted, og telefonnummer/e-postadresse må stemme for at det skal bli sendt hentemelding til riktig sted. Det er ditt ansvar som kunde å oppgi riktig informasjon, og eventuelt gi oss beskjed om noe ikke skulle stemme.

Levering

Når vi mottar din bestilling, sendes varen normalt innen 2-3 virkedager. Du vil motta en sendingsbekreftelse via e-post når varene er sendt, og deretter en e-post med detaljert leveringsinformasjon så snart vår speditør har mottatt forsendelsen. Etter dette leveres pakken normalt senest etter 25-30 virkedager. Estimert leveringstid for din ordre vil stå i e-posten som sendes ut. Dersom du bor i et område som er omfattet av redusert postgang (levering annenhver dag) kan det ta ytterligere et par dager før pakken leveres. De fleste varer befinner seg på fjernlager og sendes rett fra vår leverandør.

Små pakker leveres normalt rett i postkasse eller -boks. I noen tilfeller, for eksempel om postkassen/-boksen skulle være full, vil pakken måtte hentes på ditt lokale postkontor. Du vil i så fall motta en hentemelding/-kode for sendingen. Sendinger kan også leveres i en pose ved postkassen eller på døren.

Sendingene er ikke forsikret, og det er ditt ansvar som mottaker å påse at postkassen er tilstrekkelig sikret mot tyveri og lignende. Dersom en forsendelse skulle forsvinne etter å ha blitt utlevert, er Supersko.no/Confluent AS ikke ansvarlig for å erstatte eller kreditere sendingen. Sendingen er å anse som utlevert når sporingsstatus for forsendelsen viser at sendingen er utlevert. Du som kunde overtar det fulle ansvaret for varene når sporingen viser at sendingen er utlevert. Disse vilkår gjelder også for sendinger levert i pose på dør eller pose ved postkasse. Ved å plassere en ordre på Supersko.no aksepterer du ovenstående vilkår.

Du som kunde er ansvarlig for å hente sendingen når den er kommet frem. Supersko.no/Confluent AS er ikke ansvarlig for å sende ut SMS eller e-post om henting eller andre beskjeder relatert til forsendelsen. Posten, PostNord og Helthjem returnerer uavhentede sendinger etter 7 dager. Hentemelding kan komme på e-post, SMS, Digipost eller som brev i postkassen og det er kundens ansvar å følge med på disse.

Dersom forsendelsen leveres til et hentested, velges hentested av speditøren selv. Kunden eller Supersko.no/Confluent AS har ikke mulighet til å påvirke speditørens valg av hentested.

Dersom du ikke henter ut pakken på postkontoret, eller sendingen av en annen grunn returneres til oss uten forhåndsavtale med kundeservice vil du bli belastet et gebyr pålydende kr. 349,- for behandling av returen i tillegg til returfrakt pålydende kr. 99,-. Dette for å dekke kostnadene vi har med behandling og mottak av en slik retur.

Varer som returneres fra postkontor grunnet utløp av hentefrist er ikke forsikret eller sporet og du vil ikke refunderes om sendingen(e) ikke skulle komme frem tilbake til oss.

Ved skadet eller feillevert leveranse må du gi oss beskjed om dette innen 7 dager fra du har mottatt pakken. Husk å inkludere bilder av skaden(e)/mangelen og bilder av forpakningen. Dersom en vare kommer frem skadet eller deler av ordren skulle mangle, vil vi kunne sende en ny vare kostnadsfritt etter en vurdering av saken. Det er derfor viktig med bilde(r) og en god beskrivelse av feilen/mangelen. Ved å plassere en ordre aksepterer du at dette er første løsning ved denne type hendelser.

Fra tid til annen hender det at forsendelser blir borte på veien. Dersom dette skulle skje, vil vi sende en ny pakke til deg kostnadsfritt. Ved å plassere en ordre aksepterer du at dette er første løsning ved denne type hendelser.

Om du har flere ubehandlede ordre hos oss kan det hende vi sender alle ordrene samlet i én forsendelse. Dersom en ordre inneholder flere varer, hvor varene befinner seg på ulike lagre, vil ordren kunne delleveres i flere forsendelser.

Priser

Prisene på våre produkter er i norske kroner og inkluderer alle avgifter. Prisene er tilgjengelig på våre nettsider og gjelder inntil endring skjer.

Dersom faktura sendes ut av oss direkte tilkommer et administrasjonsgebyr pålydende kr. 159,- som dekker utgifter knyttet til utstedelse og behandling av fakturaen. Administrasjonsgebyret tilkommer ikke i de tilfeller hvor faktura sendes ut av Confluent AS på bakgrunn av teknisk feil hos betalingsleverandør.

Forbehold om feil

Vi tar forbehold mot skrivefeil, tekniske feil, prisendringer og utsolgte varer. Farge på produkter kan avvike noe grunnet forskjell i fargeprofil på ulike skjermer. For produkter som tilbys i flere farger og størrelser kan mål, detaljer og farge avvike noe mellom de ulike modellene. Vi påberoper oss retten til å endre farge på en eller flere varer i bestillingen ved behov, samt retten til å kansellere ordren i sin helhet. Innholdet på nettsiden kan endres av oss uten forvarsel.

Kommunikasjon

Kunden samtykker i at vi kan bruke enhver kommunikasjonsform, herunder brev, telefon, e-post og SMS. Ved bestilling vil du motta en bekreftelse på kjøpet via e-post eller SMS.

Av og til benyttes SMS og nyhetsbrev for å gi kunder opplysninger om ordre, leveranse, gode tilbud og annen relevant informasjon. Dersom kunden i fremtiden ikke ønsker slik informasjon kan kunden reservere seg hos kundeservice.

Personopplysninger

Vi behandler alle våre kunders personopplysninger konfidensielt i henhold til personopplysningsloven. Vi verken selger eller videreformidler dine personopplysninger. Vi anvender disse opplysningene kun for å administrere ditt kundeforhold, sende deg din ordre og gi deg produktinformasjon. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som ligger til grunn i ditt kundeforhold, jf. personopplysningsloven § 18.

For mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger, se vår personvernerklæring.

Angrerett, åpent kjøp og komfortgaranti


Generelt om retur

  • Du som kunde er selv ansvarlig for å betale alle kostnader knyttet til retur.
  • Du kan bli belastet dersom produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon.
  • Forsendelser som returneres til oss via postoppkrav vil ikke bli hentet. Vi anbefaler å sende returpakker med sporing, da det fra tid til annen hender at brevpakker forsvinner på veien. 
  • Ønsker du å bytte størrelse og/eller farge oppgir du dette på returskjemaet du får på e-post. Vi sender da nye varer som betales via e-postfaktura med 20 dagers betalingsfrist.
  • Helthjem og PostNord kan ikke benyttes for sendinger i retur til oss

Angrerett
Angrerettloven gir deg 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen.

Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du (eller noen på dine vegne) mottok varen. Varen må deretter returneres til oss innen 14 dager fra du mottar instruksjoner om hvordan du angrer kjøpet.

Angreskjema kan lastes ned her.

Åpent kjøp
Vi tilbyr hele 365 dagers åpent kjøp, noe som betyr at du innen 1 år fra du har mottatt varen kan velge å returnere ordren din. Varene må være i en slik stand at de kan selges på nytt. Du må selv betale alle kostnader knyttet til å returnere produktene til oss. Ved benyttelse av åpent kjøp belastes et gebyr pålydende kr. 249,- for behandling av returen (gjelder ikke ved bytte).

Komfortgaranti
På enkelte produkter tilbyr vi komfortgaranti, som innebærer at du kan teste skoene i ditt normale miljø innendørs i 30 dager. Dersom produktet allikevel ikke skulle stå til forventningene kan du returnere produktet til oss og få pengene tilbake – selv om det er brukt. Du må selv betale alle kostnader knyttet til å returnere produktene til oss. Ved benyttelse av komfortgaranti belastes et gebyr pålydende kr. 249,- for behandling av returen (gjelder ikke ved bytte).

Forsinket eller uanmeldt retur
Dersom det går mer enn 14 dager fra du mottok instruksjoner om hvordan du returnerer varene til varene er returnert, eller varer returneres til oss uten forhåndsavtale med kundeservice, påløper et gebyr på 349,- for behandling av returen.

Underfrankerte sendinger og/eller returporto
Dersom CONFLUENT AS mottar faktura fra speditør som følge av at du 1) har betalt for lite porto for din retursending eller 2) for forsendelsen i sin helhet, viderefaktureres dette deg som kunde.

Returadresse
CONFLUENT AS
Postboks 1026
1705 Sarpsborg

Registrer din retur her

NB! Det er svært viktig at telefonnummeret registreres på sendingen. Dersom dette ikke gjøres vil vi ikke motta hentemelding, og det er en risiko for at sendingen din returneres til deg på din egen regning.

Reklamasjon

Som forbruker har du reklamasjonsrett over mangler ved varen du har kjøpt i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Hvis du vil påberope deg en mangel må du gi oss beskjed om det innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen, hvis ikke mister du retten til å påberope deg mangelen.

Sko kan ta permanent skade av å bli utsatt for direkte sollys over lengre perioder. Pass på at du ikke utsetter skoene for dette.

Skoene som selges på Supersko.no er beregnet for personlig bruk/hjemmebruk. Skoene er ikke egnet for bruk på jobb eller i profesjonell sammenheng. Alle skader som oppstår grunnet bruk under andre forhold enn det skoene er beregnet for dekkes ikke av reklamasjon eller garanti.

Skoene kan i noen tilfeller ha svake, misfargede flekker, oftest under sålen. Dette oppstår som en naturlig del av produksjonsprosessen og er ikke en defekt ved produktet.

Ved skadet eller feillevert leveranse må du gi oss beskjed om dette innen 7 dager fra du har mottatt pakken. Husk å inkludere bilder av skaden(e) og bilder av den skadede forpakningen.

I noen tilfeller kan vi trenge ytterligere dokumentasjon for å behandle reklamasjonen din. Om vi etterspør dette må dette sendes til oss innen 7 dager fra vi ber om det, hvis ikke mister du retten til å reklamere.

Ved godkjent reklamasjon er første løsning at vi erstatter varen kostnadsfritt.

Alle henvendelser vedrørende garanti eller reklamasjon skal skje skriftlig og registreres her.

Ved reklamasjon må du sende produktet tilbake til oss for kontroll/feilsøking. Porto for denne sendingen må du legge ut for selv.
Når vi mottar det defekte produktet vil det gjennomføres en sjekk av produktet/mangelen. Dersom feilen/mangelen bekreftes vil vi refundere deg hele kjøpsummen i tillegg til utlagt porto. Varene må være mottatt av oss/ankommet postkontor innen 7 dager fra du mottar instruksjoner om hvordan du reklamerer.

Dersom produktet viser seg å allikevel være i orden, eller at skaden/mangelen er påført av deg som kunde, blir reklamasjonen ikke godkjent og du vi ilegges et feilsøkingsgebyr for tiden vi har brukt på saken. Gebyret er på kr. 300,- per påbegynte time. Du kan da velge å få ordren refundert (fratrukket gebyret) eller å få produktet tilsendt på nytt mot at du betaler ny fraktkostnad (faktureres separat sammen med feilsøkingsgebyret).

I de tilfeller hvor vi mottar en reklamasjon fra betalingsleverandør (hvor du som kunde har krevd tilbake pengene eller fått faktura slettet/kreditert) og denne viser seg å være urettmessig, forbeholder vi oss retten til å fakturere deg direkte for det samme beløpet (og i tillegg eventuelle gebyrer) pluss et administrasjonsgebyr for å dekke inn kostnader tilknyttet utsendelse og behandling av fakturaen.

Kundeservice

Vi har kundeservice på e-post hvor vi håndterer henvendelser vedrørende våre produkter og tjenester. Vår kundeservice kan nås på kundeservice@supersko.no og har åpent mandager og torsdager på virkedager mellom klokken 08:00 og 16:00.

Force majeur

Er supersko.no eller dets partnere forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering – eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av -leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er supersko.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller der supersko.no refunderer den mangelfulle vares kjøpesum.

Lovvalg og verneting

Eventuelle tvister avgjøres etter norsk rett. Konflikter søkes løst i minnelighet. Tvister som ikke kan løses ved voldgift skal avgjøres av norske domstoler. Rett verneting er Oslo tingrett.

Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til Forbrukertilsynet.

Europakommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her.

Aksept og endring av vilkår

Vilkårene er gjenstand for endringer ved behov, offentlige endringer eller andre momenter som påvirker vilkårene. Nye vilkår vil bli tilgjengelig på vår nettside.

Ved å legge inn en ordre på supersko.no anses disse vilkår som akseptert av kunden.

Sist oppdatert: 13.06.2022

Handlekurv
Handlekurven er tom
Bruk rabattkode